WELCOME TO JENNA PAGE

Followers

Shout Box

Love Maher Zain a Lot

                                                                  Maher Zain....(I LOVE U)

Tengok betapa cutenye dia

Nak shooting ke hapa ke....kena berdoa dulu.
Tengok, penuh tawaduk dan tawakalnya dia

Betapa smart n charming-nya dia....ah! i love it

Muka penuh keimanan, yang ni paling tak buleh tahan...haha

Kenapa dia comel sangat, apa rahsia dia. Hah sila jawap

Serorang yang berpandangan jauh kot

Pokoknya aku memang suka dia.
The words "LOVE" x semestinya cinta,
tapi suka.....
admire....


dah sekian...

Betul ke hape yg aku tengok neh!!


Adakah ni Ony sahabatku....yang dahulunya seorang yang naive. But now she looks perfect........Incredibly!!!.....


Ony .....Gua Caya Sama Lu


Cayang kamu selalu....
Perempuan yang suci
Adalah perempuan yang dijaga oleh Allah
Tidak sedikit pun Allah membenarkan
Mana-mana lelaki ajnabi yang fasik menyentuh dirinya
Walaupun hatinya…
Kerana Allah teramat mencintainya…

Tetapi andai kita bergelumang
Dengan cinta lelaki yang palsu imannya

Di mana Allah untuk menjaga kita
Allah seakan melepaskan kita
Kepada seorang manusia
Yang lebih banyak mengecewakan kita

Jika Allah datangkan kesedaran dalam diri
Supaya meninggalkan cinta seorang lelaki yang munafik
Itu bermakna Allah mahu mengambil kita kembali
Untuk dijaga-Nya, dilindungi…

Mengapa masih ragu-ragu?

Kekuatan usah ditunggu tapi harus dicari
Hargailah di atas kesempatan yang Allah beri…

......................................................

NAFSU mengatakan wanita cantik atas dasar RUPANYA
AKAL mengatakan wanita cantik atas dasar ILMU DAN KEPANDAIANNYA
HATI mengatakan wanita cantik atas dasar AKHLAKNYA

......................................................


TO LOVE SOMEONE IS NOTHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE IS SOMETHING,
TO BE LOVED BY SOMEONE YOU LOVE IS EXCITING,BUT....
TO BE LOVED BY ALLAH IS EVERYTHING!!!

The tip that changed your body

1.Use music as motivation
2.Set firm goals
3.Super salad
4.Escape the gym
5.Sweat it out interval training
6.Up the protein
7.Diet is 70% of the battle
8.It’s all about the weights
9.Have a small entrée
10.Mix it up
11.Keep it consistent
12.Get inspired
13.Food swap
14.Invest in a personal trainer
15.Ditch takeaway
16.Avoid injury
17.Don’t give up
18.Variety is the key
19.Trick your body into exercise
20.Challenge yourself
21.Stay hydrated
22.Read nutrition labels carefully
23.Make your timetable flexible
24.Stretch out
25.Make friends with Mr. Salad
26.Team up with a friend
27.Change your food mentality
28.Jump for life
29.Funk up your workout
30.Watch portions
31.Do pilates
32.Lift weights
33.Eat fruit
34.Kick the carb habit
35.Get online support
36.Add spice

Which Creative Talents Are You?

Data collecting talents
• The Adventurer (Improvisational Creativity) – allows you to experiment and play with clever and skillful adaptations based on the five senses. Examples are aviatrix Amelia Earhart, photographer Ansel Adams, and the great jazz musicians.
• The Navigator (Adaptive Creativity) – adds a new twist on what other s have already done. Examples are Florence Nightingale, inventors Thomas Edison, and George Washington Carver, and painter Claude Monet.
• The Explorer (Possibility Creativity) – creates worlds that are constantly full of new trends, ideas, opportunities and discoveries. Examples are Walt Disney, anthropologist Margaret Mead, advertising giant Jay Chiat, and Virgin Group founder Richard Branson.
• The Visionary (Synthetic Creativity) – causes you to ask bold questions, see multiple connections, and provide far-reaching insights into the future. Examples are Bill Gates, and Albert Einstein.
Decision making talents
• The Pilot (Strategic Creativity) – provides you with designs and plans to improve an organization and get things get done. Examples are Margaret Thatcher and the founders of the US Constitution.
• The Inventor (Analytical Creativity) – causes you to shift paradigms and build theories to provide unusual insights. Examples are architect Frank Floyd Wright, author Ayn Rand, and the philosophers Immanuel Kant and Fredrich Nietzsche.
• The Harmonizer (Relationship Creativity) – focuses on people issues and fosters a nurturing environment that brings out the team’s creativity. Examples the Mahatma Gandhi, Martin Luther King, Jr. and Maya Angelou.
• The Poet (Values-Driven Creativity) – encourage reflection, articulation of feelings and an appreciation for quiet beauty and elegance. Examples are William Shakespeare and the poets T.S. Eliot Charlotte and Emily Bronte and Emily Dikinson.

Rahsia Tarikh Lahir

Contoh:
12 April 1974
12 + 4 + 1974 = 1990
1 + 9 + 9 + 0 = 19
1 + 9 = 10
1 + 0 = 1 (Jadi nombor lahirnya ialah 1)

Keterangan nombor lahir

1. Ketulenan

- Hadir dengan idea baru.
- Memperolehi sesuatu dengan cara yang tersendiri.
- Golongan ini merupakan yang paling jujur dan boleh mempelajari dengan baik teknik diplomasi.
- Mereka suka mengambil inisiatif dan suka menjadi yang terbaik dan kebiasannya adalah pemimpin atau boss.
- Bekerja sendiri merupakan pilihan terbaik mereka.

Perkara yang perlu dipelajari: Idea dan pendapat yang lain mungkin baik atau lebih baik. Berfikirlah secara terbuka.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 1: Abe, Tom Hanks, Robert Redford, Hulk Hogan, Coral Burnett, Wynona Judd, Nancy Reagan, Requel Welach

2. Pendamai

- Dilahirkan sebagai diplomat.
- Mereka selalu memikirkan dan peka terhadap keperluan dan perasaan orang lain sebelum mengambil kira dirinya sendiri.
- Secara semulajadi sangat analitikal dan suka mengikut gerak hati.
- Mereka tidak suka bersendirian.
-Persahabatan adalah penting buat mereka dan berupaya mendorong mereka untuk berjaya di dalam hidup; tetapi mereka sanggup untuk bersendirian jika hubungan yang terjalin itu tidak serasi.
- Golongan ini secara semulajadi adalah pemalu, mereka patut belajar untuk meningkatkan nilai kendiri (self esteem) dan meluahkan perasaan secara terbuka tanpa berselindung.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 2: President Bill Clinton, Madonna, Whoppi Goldberg, Thomas Edison,Wolfgang Amadeus Mozart.

3. Ceria

- Mereka sangat kreatif, sosial, mesra, romantik dan mudah dibawa berunding.
- Mereka suka memulakan sesuatu tetapi jarang dapat menghabiskannya.
- Mereka suka orang lain gembira dan sanggup melakukan apa sahaja untuk mencapainya.
- Mereka sangat popular dan idealistik.
- Golongan ini perlu belajar untuk melihat sesuatu dengan lebih realistik.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 3: Alan Alda, Ann Landers, Bill Cosby, Melanie Griffith, Salvador Dali, Jody Foster

4. Konservatif

- Golongan ini sangat peka dan tradisional.
- Mereka sukakan arahan dan sesuatu yang rutin.
- Mereka hanya akan bertindak apabila faham sepenuhnya tentang apa yang sepatutnya mereka lakukan.
- Mereka suka bekerja keras dan sangguh melakukan sesuatu kerja secara sendirian.
- Mereka mudah tertarik dengan aktiviti luar dan merasai pertalian dengan alam sekitar.
- Mereka berupaya untuk bersabar, tekun dan adakala dianggap degil.
- Mereka harus belajar untuk lebih feksibel dan bersikap lebih baik terhadap diri sendiri.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 4: Neil Diamond, Margaret Thatcher, Arnorld Schwarzenegger, Tina Turner, Paul Hogan

5. Perintis

- Mereka adalah perintis.
- Secara semulajadi mereka mempunyai sikap ingin tahu dan suka mengambil risiko serta sangat bersemangat (enthusiasm).
- Mereka perlukan kepelbagaian dan tidak suka disekat.
- Dunia ini adalah sekolah mereka, mereka memerhatikan setiap peluang untuk mempelajari sesuatu daripada setiap situasi yang ditempuhi.
- Persoalan yang bermain difikiran mereka tidak pernah terhenti.
- Golongan ini dinasihatkan untuk melihat sesuatu dengan teliti dan mendapat semua fakta yang diperlukan sebelum membuat sesuatu kesimpulan.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 5: Abraham Lincoln, Chorlotte Bronte, Jessica Walter, Vincent Van Goh, Bette Midler, Helen Kellar dan Mark Hamil.

6. Romantik

- Golongan ini adalah idealistik dan memerlukan sesuatu sebab untuk berasa gembira.
- Hubungan kekeluarga yang kuat adalah penting buat mereka.
- Perasaan mereka mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka sangat suka untuk membantu dan menjaga seseorang.
- Mereka sangat setia dan boleh menjadi guru yang terbaik.
- Mereka suka seni musik.
- Mereka menjadi teman yang setia kepada sesiapa yang menjalin persahabatan secara serius.
- Golongan ini harus belajar apakah yang boleh diubah dan apakah yang tidak boleh diubahnya.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 6: Albert Einstein, Jane Saymour, John Denver, Merly Streep, Christopher Columbus, Goldie Hawn

7. Intelektual

-Golongan ini adalah Pencari. Selalu menyelesaikan sesuatu yang tersembunyi, dan mereka sukar untuk menerima sesuatu perkara dengan mudah. -
Perasaan mereka tidak mempengaruhi keputusan mereka.
- Mereka suka mempersoalkan apa yang ada disekeliling mereka tetapi mereka tidak suka dipersoalkan.
- Mereka kerap dikenali sebagai ahli falsafah dan sangat berpengetahuan dan kadangkala bersendirian.
- Mereka gemarkan perkara yang berteknikal dan berkebolehan untuk menjadi penyelidik yang baik dalam menyelesaikan sesuatu perkara.
- Mereka sangat suka berahsia.
- Golongan ini hidup dalam dunia mereka tersendiri dan mereka perlu belajar untuk menerima kenyataan dunia sebenar.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 7: William Shakespeare, Lucille Ball, Micheal Jackson, Joan Baez, Princess Diana

8. Penyelesaian

- Golongan ini adalah penyelesaian masalah.
- Mereka adalah profesional, berterus terang, penilai yang baik dan sangat tegas.
- Mereka selalu mempunyai perancangan yang hebat dan suka hidup dalam suasana kehidupan yang terbaik.
- Mereka sangat suka mengendalikan manusia. Mereka melihat manusia secara objektif.
- Mereka akan memberitahu seseorang dengan cara mereka tersendiri bahawa mereka adalah ketua.
- Golongan ini perlu belajar untuk membuat keputusan berdasarkan keperluan sendiri daripada mengikut keperluan orang lain.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 8: Edgar Cayce, Barbra Streisand, George Harrison,Jane Fonda, Pablo Picasso, Aretha Franklin, Nostrodamus.

9. Pelakon
- Golongan ini mempunyai kebolehan untuk menghiburkan orang lain.
- Mereka sangat penyayang dan pemurah.
- Dengan daya tarikan yang ada, mereka tidak mempunyai masalah untuk berkawan dengan sesiapa jua dan pada mereka tiada sesiapapun yang dianggap asing kepada mereka.
- Mereka mempunyai personaliti yang pelbagai sehingga menyukarkan orang sekeliling mereka untuk memahami mereka.
- Mereka umpama binatang sumpah-sumpah yang boleh berubah dan menyesuaikan diri mengikut persekitaran.
- Mereka mempunyai nasib yang sangat baik tetapi juga boleh menderita akibat terlalu bergantung kepada nasib dan perasaan (mood).
- Untuk berjaya golongan ini perlu membina landasan kasih sayang.

Golongan terkenal yang mempunyai nombor lahir 9: Albert Schweitzer, Shirley MacLaine, Harrison Ford, Gloria Steinem, Jimmy Carter, Elvis Presley.

CAPRICORN - The Passionate Lover

Love to bust. Nice. Sassy. Intelligent. Sexy. Grouchy at times and annoying to some. Lazy and love to take it easy. But when they find a job or something they like to do they put their all into it. Proud, understanding and sweet.
Irresistible. Loves being in long relationships. Great talker. Always gets what he or she wants. Cool. Loves to win against other signs especially Gemini's in sports. Likes to cook but would rather go out to eat at good restaurants.

MY PROFESIONAL THOUGH

Cinta memaksa kita berdusta

Cinta mengajar kita erti sengsara

Cinta membelenggu kita agar menderita

Cinta mencipta perpisahan

Cinta menyaksikan pertelingkahan

Cinta mengurangkan kemesraan

Cinta menjarakkan jurang

Cinta menyemarakkan api dendam

Cinta mematikan hasrat dan keyakinan

Cinta menghidupkan kepentingan diri

Cinta membajai penipuan

Cinta tak kenal erti kasih sayang

Cinta tak mengerti makna kesetiaan

Cinta tak diajar berdikari

Cinta mengajar kita membenci

Cinta menghakis bahagia

Cinta membuang ria

Cinta menambahkan lagi penyakit

Hakikatnya cinta tak pernah wujud

Semua tu dusta belaka……

Buat kita lalai dan Alpa!!!!!!



Renung-renungkan......