WELCOME TO JENNA PAGE

Followers

Shout Box

Kesah kawan yang mempergunakan

                Aku pernah punya sahabat yang pada zahirnya, dia kelihatan amat baik. Tapi aku tak nampak mana sifat batinnya. Kadang kala aku terfikir betapa bodohnya aku memiliki sahabat sepertinya. Sehinggakan yang lain juga merasakan yang sama, seperti ada yang tak kena. Berlaku baik dihadapanku seperti ingin mempengaruhiku.



                Benarkah aku ini seperti itu, selalu aja dipengaruhi dipergunakan untuk kepentingan yang lainnya? Untung aje aku dapat melepaskan diri, kali ini DEGREE aku x sanggup lagi dipergunakan. Kali ini lebih baik aku berpijak dikaki sendiri, tanpa mengharapkan bantuan orang lain. Aku lebih selesa begitu dari asyik dipergunakan oleh orang yang punyai kepentingan.



                Dah lama aku bersabar, jawapannya jadi hampar. Sampai akhir diploma pun aku masih mendiamkan diri. Takutkah aku kehilangan sahabat sepertinya. Mengapa tidak aku berterus terang pada dia atas kesilapannya. Biar dia sendiri memperbaikinya, melihat mana silapnya. Tapi aku salah, aku terus diam…diam…dan…diam…

                Hakikatnya, aku x ske tengok kawan aku susah,mak ajar ‘kita kena ingat semua orang’ tu lah pesan mak. Itu lah pemangkin hidup aku. Jenna terus maju…maju… dan…maju. Jangan biar orang pijak kau lagi. Belajar lah jadi kawan yang baik...jangan ntau nak menyusahkan idop kawan je.


What friendship is