WELCOME TO JENNA PAGE

Followers

Shout Box

Bersenamlah

Kebaikan Bersenam

·         Meningkatkan kecerdasan fizikal
·         Meningkatkan tenaga untuk melakukan tugasan harian
·         Meningkatkan kepuasan kendiri dan mengurangkan kerisauan
·         Mempercepatkan proses pemulihan daripada penyakit dan tekanan mental
·         Mengawal tekanan darah dan menguatkan jantung
·         Mengawal berat badan
·         Mempertingkatkan kawalan glukos
·         Melambatkan osteoporosis
·         Membolehkan anda tidur dengan nyenyak 





Panduan melakukan senaman yang selamat

1.      Dapatkan nasihat dokter sebelum memulakan sebarang program senaman kecerdasan.
2.      Mulakan senaman yang ringan mengikut kemampuan diri dan tingkatkan secara beransur-ansur dari semasa ke semasa.
3.      Pakai pakaian bersesuaian iaitu longgar dan selesa serta kasut sukan yang sesuai.
4.      Perlahankan aktiviti senaman anda jika mengalami kesukaran bernafas.
5.      Berhenti bersenam jika berasa kurang selesa, sakit atau pening.
6.      Pastikan anda mengambil minuman secukupnya sebelum, semasa dan selepas bersenam untuk menggantikan peluh yang hilang.
7.      Jangan melakukan senaman semasa lapar atau kenyang.
8.      Jangan bersenam jika paras glukosa dalam darah tinggi atau kira-kira dua jam selepas makan.

Daya tekanan



 Yoga mampu memberi impak dalam tubuh badan anda